Foutcodes en reparatie maatregelen voor de DSG 7traps 0AM en 0CW DQ200 versnellingsbak.
Houd er rekening mee dat deze gids bedoeld is als algemene referentie en op geen enkele wijze een officiële aanbeveling vormt. We werken deze lijst voortdurend bij om meer Volkswagen Audi Seat en Skoda met een 0AM en 0CW DQ200 foutcodes te dekken.
Veelvoorkomende fouten bij het demonteren en opnieuw monteren van de mechatronic:
- De vier schakelvorken van de DSG versnellingsbak op midden positie plaatsen en de schakelpennen van de mechatronic op 25mm.
- Gebruik de koppelingsvork T10407om de mechatronic van de versnellingsbak te demonteren of te monteren.
- De koppelingspennen hebben twee versies met verschillende lengtes: 1e generatie (onderdeelnummer 0AM325091E) is 101 mm, 2e generatie (onderdeelnummer 0AM325091F) is 99 mm. Ze zijn niet uitwisselbaar.
- Bij het vervangen van de TCU de codering terug naar 20 zetten.



DQ200 Foutcodes Symptomen en Oplossing:
De Dq200 (0AM en 0CW) DSG 7 traps automaat foutcodes met eventuele symptomen en de reparatie oplossing.
17225 P0841
Transmission Fluid Pressure Sensor/Switch 1: Implausible Signal
Bij deze storing is het belangrijk om te kijken in de meetwaarde blok naar het hydraulische drukverloop van de pomp V401, zie je de druk constant verspringen dan is de TCU defect, heeft de druk een constant verloop dan is er meestal een drukverlies in het accumulator huis. Accumulator reparatie kit
006300 P189C
Function Restriction due to Insufficient Pressure Build-Up. Hydraulische druklekkage in het accumulator huis. Accumulator reparatie kit
006079 P17BF
Hydraulic pump system overload protection. Hydraulische druklekkage in het accumulator huis. Accumulator reparatie kit
006293 P1895
Function restriction due to pressure drop. Hydraulische druklekkage in het accumulator huis. Accumulator reparatie kit
005999 P176F
Clutch 2 – clutch closes unintentionally. Koppeling 2 sluit onbedoeld. Meestal een TCU probleem.
005982 P175E
Clutch 1 – clutch closes unintentionally. Koppeling 1 sluit onbedoeld. Meestal een TCU probleem.
005946 P173A
Position Sensor 1 for Gear Selector. Positie sensor 1 op TCU. Overmatige ijzerslijpsel op magneet schakelvork of Defecte TCU
005947 P173B
Position Sensor 2 for Gear Selector. Positie sensor 2 op TCU. Overmatige ijzerslijpsel op magneet schakelvork of Defecte TCU
005948 P173C
Position Sensor 3 for Gear Selector. Positie sensor 3 op TCU. Overmatige ijzerslijpsel op magneet schakelvork of Defecte TCU
005949 P173D
Position Sensor 4 for Gear Selector. Positie sensor 4 op TCU. Overmatige ijzerslijpsel op magneet schakelvork of Defecte TCU /Defecte schakelvork geleiders
001835 P072B
Reverse not selectable. Schakelvork achteruit niet instelbaar. Niet goed uitgelijnde schakelpen na montage / Defecte schakelvork geleiders
001836 P072C
Gear 1 not selectable Schakelvork 1e versnelling niet instelbaar. Niet goed uitgelijnde schakelpen na montage.
001850 P073A
Gear 5 not selectable. Schakelvork 5e versnelling niet instelbaar. Niet goed uitgelijnde schakelpen na montage.
001851 P073B
Gear 6 not selectable Schakelvork 6e versnellings niet instelbaar. Niet goed uitgelijnde schakelpen na montage / Defecte schakelvork geleiders
001852 P073C
Gear 7 not selectable. Schakelvork 7e versnelling niet instelbaar. Niet goed uitgelijnde schakelpen na montage.
001853 P073D
Unable to engage Neutral. Neutraal niet instelbaar. Niet goed uitgelijnde schakelpen na montage.
001378 P0562
Sytem voltage low. Systeem voltage te laag. Controleer massapunt bij linker koplamp. / Controleer zekering / Defecte TCU.
006011 P177B
Clutch 1 tolerance limit reached. Tolerantielimiet koppeling 1 bereikt. Vervang de koppeling
006012 P177C
Clutch 2 tolerance limit reached. Tolerantielimiet koppeling 2 bereikt. Vervang de koppeling
006013 P177D
Dual Clutch Torque too High. Dubbele koppeling koppel te hoog. Controleer de koppelingspennen / vervang koppeling.
P0666
Internal temperature sensor. Interne temperatuur sensor. Defecte TCU.
006009 P1779
Input shaft 1 speed too high. Snelheid ingaande as 1 te hoog. Defecte TCU.
p177A
Input shaft 2 speed too high. Snelheid ingaande as 2 te hoog. Defecte TCU.
38526 P2797
Control circuit for auxiliary transmission fluid pump. Hulppomp transmissie vloeistof.
Deze storing ontstaat wanneer de hydraulische pomp te lang draait, meestal is de oorzaak een drukverlies in het accumulator huis. Accumulator reparatie kit Kijk ook in het freeze frame van de storing hier ziet u de omstandigheden tijdens het ontstaan van de storing, als hier geen realistische waarden staan vervang dan de mechatronic.
16946 P0562
System Voltage: Too Low. Systeemspanning: te laag. Controleer de massapunten onder de accubak. Bij doorgebrande zekering maakt de TCU intern sluiting.
18135 P1727
Transmission: driving direction implausible. Transmissie: rijrichting ongeloofwaardig. Defecte TCU.
19143 P2711
Unexpected / Implausible Mechanical Gear Disengagement. Onverwachte / onwaarschijnlijke mechanische ontkoppeling van de versnelling. Defecte TCU.