VW 0AM / 0CW / DQ200 Veelvoorkomende foutcodes en reparatiemaatregelen
Houd er rekening mee dat deze gids bedoeld is als algemene referentie en op geen enkele wijze een officiële aanbeveling vormt. We werken deze lijst voortdurend bij om meer Volkswagen en Audi foutcodes te dekken.
Veelvoorkomende fouten bij het demonteren en opnieuw monteren van de mechatronic:
1. De schakelvorken op midden positie plaatsen en de schakelpennen op 25mm.
2. De koppelingspennen hebben twee versies met verschillende lengtes: 1e generatie (onderdeelnummer 0AM325091E) is 101 mm, 2e generatie (onderdeelnummer 0AM325091F ) is 99 mm. Ze zijn niet uitwisselbaar.
3. Bij het vervangen van de TCU de codering terug naar 20 zetten.
Foutcode Symptomen en Oplossing
P189C Function Restriction due to Insufficient Pressure Build-Up. Hydraulische druklekkage in het accumulator huis. Accumulator reparatie kit
P17BF Hydraulic pump system overload protection. Hydraulische druklekkage in het accumulator huis. Accumulator reparatie kit
P1895 Function restriction due to pressure drop. Hydraulische druklekkage in het accumulator huis. Accumulator reparatie kit
P176F Clutch 2 – clutch closes unintentionally. Koppeling 2 sluit onbedoeld. Meestal een TCU probleem.
P175E Clutch 1 – clutch closes unintentionally. Koppeling 1 sluit onbedoeld. Meestal een TCU probleem.
P173A Position Sensor 1 for Gear Selector. Positie sensor 1 op TCU. Overmatige ijzerslijpsel op magneet schakelvork of Defecte TCU
P173B Position Sensor 2 for Gear Selector. Positie sensor 2 op TCU. Overmatige ijzerslijpsel op magneet schakelvork of Defecte TCU
P173C Position Sensor 3 for Gear Selector. Positie sensor 3 op TCU. Overmatige ijzerslijpsel op magneet schakelvork of Defecte TCU
P173D Position Sensor 4 for Gear Selector. Positie sensor 4 op TCU. Overmatige ijzerslijpsel op magneet schakelvork of Defecte TCU /Defecte schakelvork geleiders
P072B Reverse not selectable. Schakelvork achteruit niet instelbaar. Niet goed uitgelijnde schakelpen na montage / Defecte schakelvork geleiders
P073A Gear 5 not selectable. Schakelvork 5e versnelling niet instelbaar. Niet goed uitgelijnde schakelpen na montage.
P073B Gear 6 not selectable Schakelvork 6e versnellings niet instelbaar. Niet goed uitgelijnde schakelpen na montage / Defecte schakelvork geleiders
P073C Gear 7 not selectable. Schakelvork 7e versnelling niet instelbaar. Niet goed uitgelijnde schakelpen na montage.
P073D Unable to engage Neutral. Neutraal niet instelbaar. Niet goed uitgelijnde schakelpen na montage.
P0562 Sytem voltage low. Systeem voltage te laag. Controleer massapunt bij linker koplamp. / Controleer zekering / Defecte TCU.
P177D Dual Clutch Torque too High. Dubbele koppeling koppel te hoog. Controleer de koppelingspennen / vervang koppeling.
P0666 Internal temperature sensor. Interne temperatuur sensor. Defecte TCU.
P1779 Input shaft 1 speed too high. Snelheid ingaande as 1 te hoog. Defecte TCU.
p177A Input shaft 2 speed too high. Snelheid ingaande as 2 te hoog. Defecte TCU.